487 722 291

Chrustenice se zhruba tisícovkou obyvatel najdete ve Středočeském kraji nedaleko Berouna. Místní úřad chce být obyvatelům co nejvíce přístupný, proto jim nabízí možnost využívat Osobní portál občana od společnosti Gordic.

O digitalizaci Chrustenic i Osobním portálu občana jsme si popovídali se samotným starostou obce Radomilem Urbanem.

Pane starosto, jak dlouho už spolupracujete se společností Gordic?
Přesný rok, kdy začala spolupráce s firmou Gordic, si nepamatuji. Tehdy jsme hledali firmu, která by nám dodala účetní program. V té době bylo na trhu mnoho firem, ale po průzkumu a dohodě s naší účetní jsme nakonec vybrali vaši společnost.

Prozradíme, že v příštím roce oslavíme desetileté výročí naší spolupráce. Jak jste za tu dobu spokojen se zákaznickým přístupem?
Jako starosta jsem spokojen, když neslyším od naší účetní, že něco nefunguje. Samo- zřejmě se může stát, že při změně zákonů se nějaké problémy vyskytnou, ale firma Gordic je dokáže rychle odstranit. Můžeme se na ni spolehnout.

Musíme zmínit Vaši preciznost v přípravě rozpočtu obce a s tím spojené hlídání plnění. Jak jste spokojen se širokou nabídkou výstupních sestav z modulu Účetnictví a rozpočet?
Sledování plnění schváleného rozpočtu je pro starostu velmi důležité. Jeho překročení, byť o jedinou korunu, by znamenalo po- rušení rozpočtové kázně. A za to hrozí obci velké finanční postihy. Schválený rozpočet mám samozřejmě v excelovské tabulce. Každý měsíc dostanu od účetní export dat z modulu Účetnictví a rozpočet, který mi velmi usnadňuje sledování rizika překročení schváleného rozpočtu.

Minulý rok jste si pro místní obyvatele připravili Rozklikávací rozpočet a Osobní portál občana, se kterým jste navíc získali ocenění v projektu The Best 2021. Co vás vedlo k jejich nasazení?
Naše obec se z velké části skládá z mladých lidí, pro které je z časových důvodů složitá cesta na úřad. Obyvatelé hojně využívají například mapový portál, kde najdou přehledně vyznačené sítě jako plyn, vodu a kanalizaci. K dispozici mají i mobilní rozhlas, který se těší stále větší oblibě. Informace o hospodaření obce zase najdou v rozklikávacím rozpočtu. Již téměř 20 let se účastníme konference ISSS v Hradci Králové, kde se prezentuje i vaše společnost. V předstihu jsme tak informováni o novinkách v „digitálním světě.“ Seznámili jsme se třeba s e-identitou a portálem občana, který jsme následně poptávali.

Jako starosta jste byl u zavedení mobilního rozhlasu, nyní u portálu občana. Jak lidé přijímají novinky zlepšující komunikaci s úřadem?
Zpočátku mobilní rozhlas využíval jenom malý počet obyvatel. Jakmile jsme díky němu začali lidi informovat například o vypnutí elektřiny nebo termínu mimořádného svozu bioodpadu, začal se počet zájemců postupně zvyšovat. To samé očekáváme u portálu občana. Lidé musí přijít na to, že tyto možnosti jsou pro ně přínosem, a co je důležité, šetří hlavně jejich čas.

Po implementaci modulu Daně, dávky, poplatky lidé projevili zájem o možnost hradit poplatky online. Je to přesně ta cesta, kterou chcete jít?
Ano, to je přesně ta cesta a doufám, že počet uživatelů bude narůstat. Nepodporujeme to, aby lidé chodili osobně na úřad hradit poplatky. Proto jsme také odmítli zřídit platební terminál pro bankovní karty. Osobní portál občana je pro nás skvělou variantou, jak propojit obecní úřad s občany prostřednictvím digitálního světa.

Jsou starostové, kteří ještě váhají, zda mají přejít do online světa. Co byste jim vzkázal?
Na to je jednoduchá odpověď, starostové nemají jinou možnost, do online světa jít zkrátka musí.

Chrustenicee.jpg

 

Zdroj: Gordic.cz

All Rights Reserved HAiDA, s.r.o. © 2019, Webdesign by LE CLAVERA s.r.o.

Informace o cookies

Když kliknete na „Přijmout všechny soubory cookie“, poskytnete tím souhlas k jejich ukládání na vašem zařízení, což pomáhá s navigací na stránce, s analýzou využití dat a s našimi marketingovými snahami.

Nastavení cookies


Používáme následující soubory cookies

Při návštěvě jakékoli webové stránky je pravděpodobné, že stránka získá nebo uloží informace na vašem prohlížeči, a to většinou ve formě souborů cookie. Můžou to být informace týkající se vás, vašich preferencí a zařízení, které používáte. Většinou to slouží k vylepšování stránky, aby fungovala podle vašich očekávání. Informace vás zpravidla neidentifikují jako jednotlivce, ale celkově mohou pomoci přizpůsobovat prostředí vašim potřebám. Respektujeme vaše právo na soukromí, a proto se můžete rozhodnout, že některé soubory cookie nebudete akceptovat. Když kliknete na různé tituly, dozvíte se více a budete moci nastavení změnit. Nezapomínejte ale na to, že zablokováním některých souborů cookie můžete ovlivnit, jak stránka funguje a jaké služby jsou vám nabízeny.

Tyto cookies jsou nezbytné k tomu, aby Webové stránky fungovaly, takže není možné je vypnout. Většinou jsou nastavené jako odezva na akci, kterou na Webových stránkách sami provedete, jako je např. bezpečnostní nastavení, přihlašování, vyplňování formulářů. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookies nebo o nich posílal upozornění. Mějte na paměti, že některé stránky bez těchto souborů nebudou fungovat. Tyto soubory cookies neukládají žádné informace přiřaditelné ke konkrétní osobě. Tyto cookies můžeme nastavovat my nebo poskytovatelé třetí strany, jejichž služby na stránkách používáme. Tyto soubory cookies neukládají žádné informace přiřaditelné ke konkrétní osobě.
Tyto cookies slouží ke zlepšení fungování Webových stránek. Umožňují nám rozpoznat a zjistit počet návštěvníků a sledovat, jak návštěvníci používají Webové stránky. Pomáhají nám zlepšovat způsob, jakým Webové stránky fungují, například tak, že umožňují uživatelům snadno najít to, co hledají. Tyto cookies neshromažďují informace, které by dokázaly identifikovat Vaši osobu. Pomocí těchto nástrojů analyzujeme a pravidelně zlepšujeme funkcionalitu našich Webových stránek. Získané statistiky můžeme použít ke zlepšení uživatelského komfortu a abychom učinili Vaši návštěvu Webových stránek zajímavější pro Vás jako uživatele.