Malebná obec Sloup v Čechách ležící na úpatí Lužických hor je vyhledávaným turistickým cílem. Na první pohled zaujme nejen jedinečnými skalními útvary, ale také zrekonstruovanou budovou obecního úřadu.
Jeho zaměstnanci mají k dispozici kromě moderního interiéru také moderní software, který jim ulehčuje práci.
Obecní úřad využívá již několik let náš informační systém GINIS Express. Mezi moduly, které aktivně používá, patří především Evidence obyvatel a Poplatky.
O své zkušenosti s těmito produkty si s námi popovídala úřednice obce Petra Šustová.
Kdy jste se rozhodli s námi spolupracovat a co vás vedlo k využívání našeho informačního systému?
Informační systém od společnosti Gordic jsme začali využívat v roce 2009. Důvodem, proč jsme si vybrali zrovna vás, byly kladné recenze. Vaše produkty už řadu let využívá třeba Domov důchodců Sloup v Čechách.
Jaké moduly používáte?
Já osobně nejčastěji pracuji s modulem Poplatky, ale s oblibou používám i Evidenci obyvatel. U naposledy zmiňovaného modulu oceňuji především velký výběr tiskových sestav, přehledů, statistik a také rychlé načítání údajů o osobách. V modulu Poplatky bych vyzdvihla rychlý a přesný výpočet platebních předpisů, přehlednou evidenci psích známek, evidenci vodného a stočného a poplatků za odpad. Všem je mohu vřele doporučit.
Usnadňují vám naše moduly práci na úřadě? Je něco, co byste na nich vylepšila?
Musím uznat, že mi práci velice usnadňují, pracuje se v nich příjemně a intuitivně. Jsou dobře vymyšlené. Snad jen v modulu Poplatky bych uvítala možnost změny některých položek i po uložení dokladu. To je tak jediné. Oceňuji vaše servisní zastoupení, je o nás vskutku profesionálně postaráno.
Jak dlouho trvala implementace a pro školení?
Co se týče rychlosti implementace, tak ta nás mile překvapila. Přesný časový úsek, ve kterém probíhala, vám už ale z hlavy neřeknu. Prvotní školení nám velmi pomohlo, do konce se občas účastníme i online školení, která pořádáte.
Uvažujete o rozšíření informačního systému?
Moduly, které používáme, nám v současné době stačí. Přeci jenom jsme malá obec. Pokud bychom v budoucnu zvažovali jejich rozšíření, rádi se na vás obrátíme.
Snažíte se být pro vaše obyvatele otevřeným úřadem? Používáte nějaké nástroje pro komunikaci s nimi? Co třeba Osobní portál občana?
Osobní portál občana je u nás na úřadě „horké“ téma. Uvědomujeme si totiž, že bychom se měli vydat tímto směrem. Pro místní občany by to bylo velké ulehčení. Přiznám se, že nejsme příznivci velké digitalizace. Na druhou stranu jsme si vědomi toho, že se jedná o nezbytný krok, který nás v budoucnu nemine. Takže už postupně sbíráme informace k pořízení a užívání Osobního portálu občana.
Autor článku: Andrea Arnoldová