Šternberk, malebné město ležící v srdci Moravy, zapojuje své obyvatele do veřejného dění. Radnice totiž pro ně připravila GORDIC Portál občana, moderní platformu, která jim umožní komunikovat s úřadem online. Portál občana lidem umožňuje podávat žádosti a návrhy online,
což zefektivňuje proces jejich vyřizování a snižuje administrativní zátěž, jak pro ně samotné, tak pro zaměstnance úřadu. O tom, co vedlo město k pořízení Portálu občana, jsme si povídali se starostou Šternberka Stanislavem Orságem.
Jak jste se dozvěděli o portálu občana?
Sledujeme nové trendy a možnosti, které v co nejširším rozsahu zpřístupňují služby našeho úřadu veřejnosti. Základní informace o fungování portálu jsme již měli. V minulosti jsme ho využívali v omezeném režimu, který umožňoval pouze registraci na úřadě a přihlášení prostřednictvím uživatelského jména a hesla. Proto jsme velmi přivítali aktualizaci tohoto systému, která přinesla možnost přihlášení pomocí NIA – Identity občana.
Co bylo cílem zavedení portálu občana?
Spuštěním portálu jsme vytvořili prostředí, které je šité na míru pro poskytování služeb občanům Šternberka. Tím jim umožňujeme snadnou úhradu poplatků, podávání žádostí a vyplňování formulářů přímo prostřednictvím portálu, což výrazně zjednodušuje jejich interakci se samosprávou.
K čemu portál využíváte?
Díky portálu mají občané Šternberka možnost kontrolovat své případné závazky vůči městu, historii plateb a samozřejmě provádět úhrady pomocí QR kódu pro rychlé a pohodlné transakce.
Konkrétně jaké poplatky mohou lidé hradit prostřednictvím portálu?
Pomocí portálu mohou lidé uhradit poplatky například za odpad, psa, využívání veřejných prostor, pronájem pozemků a nebytových prostor, ale také pokuty za přestupky.
Jaké druhy plateb mohou občané využít?
Lidé mohou využít platbu pomocí QR kódu přímo v elektronickém bankovnictví.
Jaké další novinky chystáte v portálu občana?
V první fázi fungování portálu mají občané možnost získat přehled svých závazků vůči městu. K dispozici je i historie plateb a můžou platit pomocí QR kódu. V následujících fázích budou postupně zaváděny elektronické žádosti a formuláře, které usnadní lidem komunikaci s úřadem a vyřizování různých agend prostřednictvím portálu.
Co si od portálu slibujete?
Od portálu si slibujeme zejména zkvalitnění služeb pro občany města, což by mělo vést k jejich větší spokojenosti a efektivnějšímu vyřizování jejich potřeb a požadavků. Tato platforma zjednoduší a zrychlí procesy spojené s administrativou a zvýší jejich dostupnost a pohodlí.
◾Pomáháme Vám usnadnit Vaši práci ◾